ODO
Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Trzebnicy. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą.
Podstawa prawna:
- Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)) oraz - Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Najczęściej zadawane pytania wynikające z tzw. obowiązku informacyjnego:
1. Co to jest RODO?
Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO wprowadza m. in. nowe prawa Klientów. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie Klientów o przetwarzaniu ich danych osobowych.
2. Dlaczego Bank przetwarza moje dane osobowe?
Bank przetwarza Państwa dane, aby prowadzić działalność bankową, na przykład prowadzić rachunek bankowy, zawrzeć i realizować umowę dotyczącą produktu bankowego typu kredyt, lokata, rachunek oszczędnościowy, rachunek ROR, a także w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy, dokonania analizy zdolności kredytowej i oceny ryzyka kredytowego, w celach marketingowych i archiwalnych oraz aby zapewnić bezpieczeństwo Państwa środków i transakcji.
3. Z czego wynika zakres przetwarzanych przez Bank danych osobowych?
Zakres przetwarzanych przez Bank Państwa danych osobowych wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności ustawy Prawo bankowe. Uzależniony jest od zawartych przez Państwo umów z Bankiem, a w szczególności umowy rachunku bankowego, umowy o bankowość elektroniczną, umowy o kartę płatniczą, umowy kredytu bankowego oraz innych umów o usługi bankowe i obejmuje: dane osobiste, dane teleadresowe, dane kontaktowe, dane finansowe oraz dane dotyczące posiadanych produktów i usług.
4. Czy mogę mieć dostęp do swoich danych?
Tak. Mogą Państwo mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych, w tym zgodami marketingowymi.
5. Kto jest administratorem moich danych osobowych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Trzebnicy. Bank odpowiada za ich przetwarzanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową oraz obowiązującymi przepisami prawa. W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Bankiem w placówkach sprzedażowych, w Centrali Banku, pod numerem telefonu 71/387-43-21 lub z Inspektorem ochrony danych.
6. Jak mogę skontaktować się z Inspektorem ochrony danych?
Z Inspektorem ochrony danych w Banku Spółdzielczym w Trzebnicy mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: iod@bstrzebnica.pl
7. W jakim celu Bank przetwarza moje dane osobowe?
Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Bank w celu:
8. Jakie rodzaje, kategorie danych osobowych Bank przetwarza?
Bank przetwarza dane związane z:
9. Kto jest odbiorcą moich danych?
Państwa dane mogą być udostępniane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:
10. Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
11. Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Bank?
Okresy przechowywania/przetwarzania Państwa danych osobowych wynikają z celów przetwarzania (dane osobowe przetwarzane są przez Bank do momentu wycofania przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych lub do momentu zrealizowania/ustania celów przetwarzania danych osobowych wynikających z umów zawartych przez Państwo z Bankiem oraz upływu terminu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń), w szczególności terminy przechowywania/przetwarzania danych osobowych wynikają z ustawy Prawo bankowe, ustawy
o rachunkowości oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
12. Jakie uprawnienia mi przysługują?
W związku z przetwarzaniem przez Bank danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
13. Do kogo mogę wnieść skargę?
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
14. Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne?
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu zawarcia i realizacji umowy niezbędne. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest niemożliwość świadczenia usługi przez Bank.
15. Skąd Bank ma moje dane osobowe?
Źródłem Państwa danych osobowych są wnioski, umowy zawarte z Bankiem, natomiast w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są osoby trzecie. Wówczas Bank ma obowiązek poinformować te osoby o źródle pozyskania ich danych. Mają Państwo również prawo do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu przez Bank.
16. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany?
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Profilowanie będzie polegało na ewentualnym zaproponowaniu Państwu produktów/usług lepiej dopasowanych, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane. W tej sytuacji przysługuje Państwu prawo do uzyskania informacji o zasadach podejmowania decyzji przez Bank oraz o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania.
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW KLIENTA W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Każdy Klient Banku Spółdzielczego w Trzebnicy, zwanego dalej Bankiem, którym jest Klient instytucjonalny, czy też Klient ubezpieczeniowy jest uprawniony do złożenia w Banku wniosku w zakresie obsługi praw klienta wynikających z Rozporządzenia 679/2016 (RODO), a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia zgodnie z następującymi zasadami:
Administrator - Bank Spółdzielczy w Trzebnicy
Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.)
1 CHF | 4.0959 | ![]() | 0.0000 |
1 EUR | 4.5176 | ![]() | 0.0000 |
1 GBP | 5.2607 | ![]() | 0.0000 |
1 USD | 3.7145 | ![]() | 0.0000 |
55-100 Trzebnica
ul. Prusicka 1
tel.: 71 387 43 21, faks: 71 387 43 36
e-mail: sekretariat@bstrzebnica.pl
Zapraszamy do odwiedzania naszej siedziby w pon, wt, czw i pt w godzinach 7:45 - 15:30, a w środy w godzinach 7:45 - 17:00.
POLUPLPR