Treść strony

Czym jest Google Pay?

Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google. Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:

    • Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych (zobacz obsługiwane kraje i urządzenia).
    • Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych (zobacz obsługiwane kraje).
    • Kupować usługi i produkty Google.
    • Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).

Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.

Zachęcamy do odwiedzenia kanału YouTube Google Polska, gdzie znajduje się wiele filmów instruktażowych dotyczących Google Pay - Zobacz.

Płać telefonem jak kartą

Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.

Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą.

Jak korzystać z Google Pay?

1. Pobierz aplikację Google Play

Pobierz darmową aplikację Google Pay ze sklepu Google Play (musisz mieć konto Google i zaakceptować warunki usługi).

2. Dodaj kartę

Zarejestruj się w aplikacji i dodaj kartę Twojego Banku, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie urządzenia (musisz posiadać urządzenie mobilne obsługujące technologię NFC oraz telefon z Androidem w wersji 5.0 "Lollipop" lub wyższej).

3. Płać telefonem

Gotowe! Płać telefonem wybudzając go i zbliżając do terminala płatniczego! Musisz posiadać aktualną kartę kredytową lub debetową.

Jak płacić Google Pay w sklepie stacjonarnym?

Krok 1

    • Wybudź i odblokuj telefon.
    • Włącz ekran telefonu, a potem odblokuj telefon. Nie musisz otwierać aplikacji Google Pay.

Krok 2

    • Przyłóż tylną część telefonu do terminala na kilka sekund.
    • Gdy już zapłacisz, na ekranie zobaczysz niebieską ikonę potwierdzenia.

Krok 3

    • Postępuj według instrukcji widocznych na ekranie, jeśli się pojawią.

Niektóre sklepy używają starszego oprogramowania, które pyta o PIN lub podpis. W takim przypadku postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

Dodawanie karty do zegarka

  • Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
  • Wybierz "Zacznij korzystać".
  • Ustaw blokadę ekranu.
  • Aby dodać kartę, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Uwaga: wykonanie tych czynności spowoduje dodanie karty w aplikacji Google Pay na zegarku (nie na telefonie).
  • Karta pojawi się na zegarku.

Płatności zegarkiem

Google Pay możesz używać także wtedy, gdy chcesz zapłacić swoim zegarkiem. To możliwe, jeśli tylko Twój smartwatch posiada system operacyjny Wear OS w wersji co najmniej 2.0 oraz ma wbudowany moduł NFC służący do płatności zbliżeniowych.

    • Na zegarku otwórz aplikację Google Pay Google Pay.
    • Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
    • Jeśli wyświetli się prośba, wybierz kartę „kredytową” (niezależnie od rodzaju karty).
    • W przypadku transakcji kartami debetowymi być może trzeba będzie podać kod PIN. Wpisz kod PIN, który masz ustalony w banku.

Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?

Google Pay dba o bezpieczeństwo Twojej karty na kilka sposobów. Przede wszystkim dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze. Korzystając z Google Pay, sprzedawca widzi numer konta wirtualnego przypisany do Twojej karty, której dane pozostają bezpieczne. Zanim zaczniesz korzystać z Google Pay, musisz ustawić ekran blokady urządzenia - gdy jej nie będzie, aplikacja usunie z Twojego telefonu numer konta wirtualnego.

Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?

Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.

Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.

Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.

Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?

Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:

    • kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
    • dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.

Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com.

Autoryzacji transakcji powyżej 100 zł

Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposobu autoryzacji transakcji powyżej 100 zł. (dla osób płacących za pomocą Google Pay) - z dotychczasowego obowiązkowego podawania numeru PIN (na terminalu płatniczym) na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie. Zmiana ta związana jest z rozprzestrzenianiem się koronawirusa (teraz nie będzie potrzeby dotykania klawiatury terminalu płatniczego). W miejsce dotychczasowego obowiązku podawania kodu PIN, użytkownik telefonu zostanie poproszony o odblokowanie telefonu w celu potwierdzenia tożsamości poprzez autentykację:
    • biometrią (w zależności od modelu telefonu może to być odcisk palca lub skan tęczówki) lub
    • wiedzą (zgodnie z ustawieniami telefonu - kod PIN lub wzór odblokowania).
Pełna lista akceptowanych metod autoryzacji dostępna jest na stronie www poświęconej usłudze Google Pay pod linkiem TUTAJ.
Zmiana będzie wprowadzana stopniowo dla wszystkich użytkowników Google Pay wraz z aktualizacją aplikacji na urządzeniach. Po aktualizacji kod PIN do karty nie będzie już wymagany poza pojedynczymi wyjątkami (np. wypłaty z bankomatów).

drukuj całą stronę

Oferujemy wysokiej jakości produkty bankowe na atrakcyjnych warunkach!

Banery