Treść strony

Co to jest BLIK?

BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BS Pay.

Kto może korzystać z BLIK?

Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:

    • są posiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Trzebnicy lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
    • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Pay (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna  w sklepie App Store),
    • złożą wiosek w Banku Spółdzielczym w Trzebnicy o włączenie usługi BLIK.

Dostępne płatności za pomocą BLIK

Dzięki usłudze BLIK:

    • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BS Pay wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
    • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
    • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce).

Limity obowiązujące w płatnościach BLIK

W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do portalu Kartosfera. Taką zmianę zgłosisz również w placówce Banku Spółdzielczego w Trzebnicy.

Rodzaj transakcji Limit domyślny Limit maksymalny
Wypłata gotówki 1 000 zł 10 000 zł
Płatność w sklepach 1 000 zł 10 000 zł
Zakupy internetowe 1 000 zł 10 000 zł

 

Jak uruchomić i aktywować BLIK na telefonie?

Zarejestruj/zaloguj się do portalu Kartosfera.

  • W portalu Kartosfera wygeneruj kod umożliwiający aktywację aplikacji mobilnej,
  • Pobierz aplikację BS Pay ze sklepu Google Play lub App Store,
  • Aktywuj aplikację akceptując Regulamin aplikacji mobilnej BS Pay, wprowadzając kod wygenerowany w Kartosferze i nadając swój własny kod PIN do aplikacji,
  • Dokończ aktywację w portalu Kartosfera w zakładce Aplikacja mobilna, a następnie kliknij w BS Pay przycisk "Dalej",
  • Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej BS Pay dla klientów banku z Grupy Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK),
  • Wybierz ikonkę BLIK,
  • Zacznij korzystać z BLIKA.

Instrukcja, jak krok po kroku uruchomić BLIK na telefonie - TUTAJ.

Płatności w sklepach lub w Internecie

  • Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów,
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu),
  • Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  • To już wszystko - zakupy opłacone.

Wypłata gotówki z bankomatu

  • Wybierz formę wypłaty środków bez karty,
  • Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK,
  • Podaj kwotę transakcji,
  • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie,
  • Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BS Pay poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga,
  • Wypłata dokonana.

Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów

Bezpieczne transakcje z BLIKIEM

  • Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku,
  • Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BS Pay,
  • Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay,
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe,
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
    • aktualizuj przeglądarki internetowe.
  • Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BS Pay i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej,
  • Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BS Pay. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu  Kartofsera lub dzwoniąc na Infolinię Banku.

"Szybkie Płatności" dla usługi BLIK

"Szybka Płatność" to transakcja realizowana za pośrednictwem usługi BLIK z wykorzystaniem kodu BLIK, który został wyświetlony Użytkownikowi aplikacji mobilnej BS Pay, przed zalogowaniem się do tej aplikacji. Przy dokonywaniu transakcji w sklepach stacjonarnych na kwotę do 50 zł za pośrednictwem "Szybkich Płatności" nie będzie wymagane zalogowanie się do aplikacji mobilnej i potwierdzenie płatności kodem PIN do aplikacji BS Pay. Wystarczy, że:

      1. Wybierzesz ikonkę aplikacji BS Pay na swoim telefonie komórkowym;
      2. Bez zalogowania się do aplikacji BS Pay wybierzesz ikonkę BLIK, co spowoduje wyświetlenie kodu BLIK;
      3. Wprowadzisz kod BLIK na terminalu płatniczym w sklepie stacjonarnym;
      4. Potwierdzisz transakcję na telefonie, wybierając odpowiedni przycisk na ekranie.

Po 5 kolejnych tego typu transakcjach wymagane jest dokonanie płatności BLIK z użyciem kodu PIN do aplikacji mobilnej. Licznik transakcji jest resetowany przez podanie kodu PIN podczas potwierdzania transakcji wypłaty gotówki z bankomatu za pośrednictwem usługi BLIK lub podczas logowania do aplikacji BS Pay.

Przedmiotowa funkcjonalność jest domyślnie włączona (wymagana zainstalowana najnowsza aktualizacja aplikacji BS Pay dostępna w sklepie Google Play lub App Store). W każdej jednak chwili istnieje możliwość jej wyłączenia. Wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej BS Pay, wejść w opcje Ustawienia i tam wyłączyć usługę "Szybkie Płatności".

Do  otworzenia plików należy posłużyć się programem Acrobat Reader firmy Adobe.
Informacje na temat programu Acrobat Reader oraz dokumentów PDF należy szukać na stronie firmy Adobe pod adresem http://www.adobe.com.

 

drukuj całą stronę

Oferujemy wysokiej jakości produkty bankowe na atrakcyjnych warunkach!

Banery