Treść strony

mojeID - informacja ogólna

Usługa mojeID, to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online, które jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Trzebnicy. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

Usługa mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

Aktualną listę usług publicznych można odnaleźć TUTAJ
Informacje na temat Profilu Zaufanego można odnaleźć TUTAJ

Czym jest mojeID?

Usługa mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

Usługa mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Możliwości oferowane przez mojeID

W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

    • Potwierdzenie tożsamości,
    • Logowanie do istniejącego konta,
    • Autoryzacja operacji.

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
    • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu),
    • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
  • e-Commerce
    • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu),
    • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
  • Energetyka
    • Rejestracja wniosku/formularza,
    • Przedłużenie umowy,
    • Dostęp do portalu klienta.
  • Medycyna
    • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
    • Zakup leków przez internet.
  • Media
    • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
    • Opłacanie abonamentu.
  • Ubezpieczenia
    • Sprzedaż polisy przez internet,
    • Odnowienie polisy (Direct).

Jak zarejestrować Profil Zaufany?

Przed przystąpieniem do procesu rejestracji Profilu Zaufanego sprawdź, czy Twoje dane w Banku Spółdzielczym w Trzebnicy oraz systemie bankowości internetowej są aktualne. Wymaganym elementem podczas rejestracji jest podanie w systemie bankowym adresu e-mail.

Wprowadzenie lub zmiana adresu e-mail nie wymaga Twojej wizyty w placówce Banku Spółdzielczego w Trzebnicy, możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu się do systemu eBankNet.

W tym celu, należy:

    • zalogować się do systemu eBankNet,
    • wybrać "Mój profil - "Adres e-mail",
    • wprowadzić lub zmienić adres e-mail,
    • uwierzytelnić zmianę (kod SMS).

Po kilkunastu minutach od uwierzytelnienia dane w głównym systemie bankowym zostaną z aktualizowane.

W przypadku problemów prosimy o kontakt z naszym Bankiem.

Następnie należy:


    • Wybrać pole Grupa BPS i SGB Banki Spółdzielcze,

    • W formularzu "Znajdź swój Bank Spółdzielczy", w polu "Nazwa Banku" wpisz "Bank Spółdzielczy w Trzebnicy" i zatwierdź wyszukiwany Bank, a następnie naciśnij przycisk "Zarejestruj się",
    • Zostaniesz przekierowany do strony bankowości internetowej eBankNet Banku Spółdzielczego w Trzebnicy,

    • Zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBankNet,
    • Na ekranie pojawi się treść "Udzielenie zgody",

    • Sprawdź poprawność wyświetlonych danych (imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail),
    • Jeżeli dane są niekompletne, przerwij rejestrację Profilu Zaufanego i skontaktuj się z Bankiem,
    • Jeżeli dane są kompletne, wybierz przycisk akceptujący zgodę,
    • Na ekranie pojawi się okno "Podpis zgody",
    • Zatwierdź zgodę poprzez wpisanie kodu SMS,
    • Nie zamykaj strony Banku i zaczekaj na automatyczne przekierowanie na stronę Profilu Zaufanego,
    • Gdy zostaniesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego ("Rejestracja w Profilu Zaufanym"), uzupełnij pole Nazwa użytkownika, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk Zarejestruj się,
    • W celu potwierdzenia rejestracji  zostaniesz ponownie przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej,
    • Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBankNet,
    • Na stronie pojawi się treść „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego),
    • Sprawdź poprawność wyświetlonych danych,
    • Następnie wybierz przycisk akceptujący zgodę,
    • Na ekranie pojawi się okno "Podpis zgody",
    • Zatwierdź zgodę poprzez wpisanie kodu SMS,
    • Nie zamykaj strony Banku i zaczekaj na automatyczne przekierowanie na stronę Profilu Zaufanego ("Profil zaufany Użytkownika"),
    • Gdy zostaniesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego ("Rejestracja w Profilu Zaufanym"), w prawym górnym rogu okna powinno pojawić się Twoje imię i nazwisko świadczące o udanym zalogowaniu się do usługi Profik Zaufany,
    • Sprawdź poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do Profilu Zaufanego (wybierając przycisk "Mój profil zaufany").

Pytania i odpowiedzi

  • Co to jest mojeID?
    • mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
  • Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
    • Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
  • Jaką mam korzyść z używania mojeID?
    • Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
      Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
  • Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
    • Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
  • Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
    • Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

Do  otworzenia plików należy posłużyć się programem Acrobat Reader firmy Adobe.
Informacje na temat programu Acrobat Reader oraz dokumentów PDF należy szukać na stronie firmy Adobe pod adresem http://www.adobe.com.

 

drukuj całą stronę

Oferujemy wysokiej jakości produkty bankowe na atrakcyjnych warunkach!

Banery