Przejście do sekcji:
Ważne linki
Ważne linki
eCorpoNet
Treść strony
Informacja
Usługa eCorpoNet, to nowoczesny i bezpieczny system bankowości elektronicznej, który zapewnia swobodny i bezpieczny dostęp do rachunków firmy. System umożliwia zarządzanie rachunkami bankowymi i kontrolowanie stanu rachunków i usług, takich jak kredyty oraz karty płatnicze w siedzibie firmy. Usługa ta jest kierowana dla podmiotów gospodarczych, jednostek samorządowych oraz instytucji budżetowych.
Funkcjonalność systemu:
-
- lista dostępnych rachunków bankowych,
- szczegółowe informacje o rachunkach bankowych,
- bieżące aktualne saldo rachunku operacje z dnia bieżącego, dostępne wolne środki,
- wyciągi bankowe z rachunków,
- wyszukiwanie operacji w historii rachunku,
- eksport operacji na wyciągu do systemu finansowo-księgowego Klienta,
- wyciągi masowe z transakcjami na rachunkach wirtualnych,
- eksport wyciągów masowych do zewnętrznych aplikacji Klienta,
- wykonywanie przelewów jednorazowych w złotych,
- wykonywanie przelewów z odroczonym terminem realizacji w złotych,
- wykonywanie przelewów do ZUS,
- wykonywanie przelewów do urzędów skarbowych i innych organów podatkowych,
- wykonywanie przelewów Split payment,
- wykonywanie przelewów wewnętrznych,
- import przelewów z systemu finansowo-księgowego Klienta,
- przegląd aktualnych statusów przelewów,
- akceptowanie pojednycze przelewu lub zbiorcze (paczki przelewów),
- podpisywanie przelewu/paczki za pomocą podpisu kwalifikowanego lub kodów jednorazowych SMS,
- kontrola wymaganej liczby złożonych podpisów na przelewie (zgodnie z Karta wzorów podpisu),
- przekazanie przelewu do realizacji,
- usuwanie przelewów,
- raporty z realizacji przelewów,
- zarządzanie własną bazą kontrahentów,
- import kontrahentów z systemu finansowo-księgowego Klienta,
- zarządzanie hasłem.
Ważnym atutem systemu eCorpoNet jest bezpieczeństwo i poufność. Wiarygodność składanych zleceń zapewnia m.in. zastosowanie podpisu elektronicznego lub kodów jednorazowych SMS oraz transmisja szyfrowana SSL (certyfikat Trusted SSL).
Użytkownicy powinni korzystać ze sprawnego sprzętu komputerowego z dostępem do sieci Internet oraz przeglądarki internetowej wspierającej protokół szyfrujący SSL. Sprzęt komputerowy Użytkowników powinien posiadać wspieraną przez producenta i aktualną wersję systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej, zainstalowane oprogramowanie Java oraz aktualny program antywirusowy (zalecane jest również stosowania oprogramowania typu „firewall”).
Pierwsze logowanie
Pamiętaj, aby zawsze logować się bezpiecznie do usługi poprzez stronę: www.bstrzebnica.pl - Logowanie - Klienci biznesowi - eCorpoNet.
-
- W polu Login i Hasło należy wprowadzić login i hasło aktywacyjne otrzymane z Banku podczas uruchamiania usługi,
- W kolejnym kroku system poprosi o podanie PIN do certyfikatu kwalifikowanego lub kodu jednorazowgo SMS autoryzującego drugi etap logowania,
- Po poprawnym zalogowaniu system poprosi o nadanie własnego hasła do systemu,
- Na kolejnym ekranie w polu "wprowadź nowe hasło" należy wprowadzić nowe własne hasło oraz potwierdzić je w następnym polu,
- W kolejnym kroku system poprosi o podanie PIN do certyfikatu kwalifikowanego lub kodu jednorazowgo SMS autoryzującego zmianę hasła,
- Hasło musi liczyć od 10 do 15 znaków, zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
- Po poprawnej zmianie hasła następuje przejście do systemu eCorpoNet.
Pamiętaj, aby kończąc pracę, nacisnąć przycisk Wyloguj i zamknąć aplikację.
W związku z wejściem dyrektywy PSD2 system bankowości elektronicznej będzie wymuszał zmianę hasła co 90 dni. W przypadku pojawienia się komunikatu o potrzebie zmiany hasła należy zastosować się do zaleceń systemu.
Zastosowane mechanizmy mają na celu poprawę Państwa bezpieczeństwa podczas korzystania z bankowości elektronicznej. Hasła logowania należy chronić przed dostępem osób trzecich.
Bezpieczne logowanie
- Przy logowaniu system eCorponet wymaga dwuetapowej autoryzacji:
- Etap 1 - wprowadzenie loginu użytkownika i ustalonego hasła,
- Etap 2 - wprowadzenie PIN do certyfikatu kwalifikowanego lub jednorazowego kodu autoryzującego przesłanego za pomocą SMS na telefon komórkowy użytkownika.
- 3 próby wprowadzenia nieprawidłowego hasła, PIN do certyfikatu kwalifikowanego lub kodu jednorazowego SMS blokują dostęp do systemu eCorpoNet lub możliwość dokonywania przelewów,
- 3 próby wprowadzenia niepoprawnego PIN do certyfikatu kwalifikowanego blokują również dostęp do tego certyfikatu,
- Zdjęcie blokady dostępu do systemu eCorpoNet lub blokady możiwości dokonywania przelewów można dokonać telefonicznie kontaktując się z Bankiem Spółdzielczym w Trzebnicy, bądź osobiście w najbliższej placówce Banku,
- Zdjęcie blokady dostępu do certyfikatu kwalifikowanego należy wykonać samodzielnie, zgodnie z instrukcją Wystawcy certyfikatu (wymagany kod PUK),
- Zachowaj hasło aktywacyjne otrzymane z Banku do pierwszego logowania, gdyż na jego podstawie będzie można ponownie nadać własne hasło do systemu eCorpoNet w systuacji, gdy nie pamiętasz obecnego hasła,
- Przywrócenie do hasła aktywacyjnego można dokonać telefonicznie kontaktując się z Bankiem Spółdzielczym w Trzebnicy, bądź osobiście w najbliższej placówce Banku.
Bezpieczeństwo transakcji bankowych w Internecie
- Loguj się zawsze przez naszą stronę internetową www.bstrzebnica.pl,
- Nie używaj wyszukiwarek internetowych do znalezienia strony logowania naszego Banku,
- Nie wchodź na stronę internetową Banku poprzez linki przesłane mailem lub komunikatorem internetowym,
- Sprawdź, czy adres na stronie logowania zaczyna się od przedrostka https://,
- Sprawdź, czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol kłódki,
- Zapamiętaj i nie ujawniaj hasła ani loginu,
- Nie przechowuj hasła razem z loginem,
- Zmieniaj regularnie hasło,
- Unikaj używania łatwych haseł (imiona, pseudonimy, daty urodzin), stosuj hasła trudne do rozszyfrowania,
- Hasło musi mieć co najmniej 8 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę i jedną cyfrę,
- Ustaw powiadomienie SMS o zalogowaniu i wylogowaniu z systemu,
- Nie odchodź od komputera podczas logowania do systemu ani podczas korzystania z systemu,
- Nie korzystaj z nieznanych sieci WiFi oraz usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach np. kawiarenki internetowe, Hotspot,
- Aktualizuj regularnie system operacyjny oraz oprogramowanie antywirusowe,
- Wprowadź limity transakcyjne i limity loginu,
- Nie kopiuj numerów rachunku z faktur, maila, stron internetowych itp.,
- Wyloguj się i zamknij przeglądarkę po zakończeniu pracy w systemie.