Przejście do sekcji:
Ważne linki
Ważne linki
Urządzenie zaufane
Treść strony
Informacja
Rozwiązanie Urządzenie zaufane umożliwia szybsze, prostsze, wygodniejsze i przede wszystkim bezpieczne logowanie do systemu bankowości elektronicznej eBankNet. Aby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy podczas logowania dodać swój komputer, telefon lub inne urządzenie mobilne do urządzeń zaufanych.
Kiedy urządzenie jest zaufane?
Urządzenie możesz uznać za zaufane, jeżeli:
-
- urządzenie jest twoją własnością (najlepiej jeżeli jesteś jedynym użytkownikiem tego urządzenia),
- system operacyjny na tym urządzeniu jest na bieżąco aktualizowany,
- urzadzenia posiada aktywny i aktualny program antywirusowy,
- stosujesz się do zasad bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu.
Jakie urządzenie można dodać do zaufanych?
Do urządzeń zaufanych możesz dodać komputer, tablet lub telefon.
Jak dodać swoje urządzenie do zaufanych?
Urządzenie z którego się logujemy do systemu eBankNet możemy dodać do zaufanych poprzez wybór opcji "Dodaj do zaufanych", a następnie w kolejnym kroku zaznaczenie "Oświadczam, że jestem wyłącznym użytkownikiem tego urządzenia i chcę je dodać jako zaufane".
Samo dodanie urządzenia jako zaufanego wymaga zastosowania silnego uwierzytelnienia, zgodnie z dotychczas posiadanymi zabezpieczeniami (sms, powiadomienie w aplikacji mobilnej) – później nie będzie już ono potrzebne.
Kolejne logowania do konta internetowego na takim zaufanym urządzeniu nie będą wymagały dodatkowego potwierdzania Twojej tożsamości. Wystarczy podać swój login i hasło, bez konieczności używania dodatkowych metod autoryzacji.
Ważne. Należy pamiętać, że sposób autoryzacji przelewów pozostaje niezmienny.
Jak usunąć urządzenie z zaufanych?
W każdej chwili istnieje możliwość usunięcia danego urządzenia z listy. Wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej eBankNet. Funkcja jest dostępna w Panelu Mój Profil w zakładce Bezpieczeństwo - Zaufane Urządzenia.
Ważne:
- Do urządzeń zaufanych można dodać więcej niż jedno urządzenie – komputer, telefon czy tablet. Podcza logowania z nieznanego sprzętu system poprosi o dodatkowe potwierdzenie – kodem SMS lub poprzez autoryzację za pomocą powiadomień w aplikacji mobilnej.
- Może pojawić się prośba o ponowne dodanie do urządzeń zaufanych komputera lub innych urządzeń, zwłaszcza jeśli zostały zmienione ich parametry (np. zmiana oprogramowania, podłączenie urządzeń zewnętrznych, czyszczenie pamięci podręcznej – ciasteczka itp.).
Instrukcja
Szczegóły rozwiązania znajdują w rozdziale 1.3. Zaufane urządzenia w instrukcji bankowosci elektronicznej eBankNet - Instrukcja [pdf].